lördag 8 juni 2013

158. Tema 250 av 365, Regn

Giftigt, men vackert REGN, ja Gullregn alltså.

10 kommentarer:

  1. Åh, vad vackert foto!!! Min är pytteliten mer skottstorlek som jag hoppas kommer! Underbart men farligt farligt... !!! Kram ;D

    SvaraRadera
  2. Vacker bild och mycket fin tolkning.

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert fångat med himlen som bakgrund. Kreativ tolkning!

    SvaraRadera
  4. Så vackra färger ihop och kompositionen är jättebra. Kanske bäst att avstå från denna skönhet när man har barn, barnbarn och djur i trädgården.

    SvaraRadera
  5. Haha, du får se nästan samma bild hos mig snart. Bilden ligger förprogrammerad. När det är så fint väder är det svårt att tänka sig annant regn ;-)

    SvaraRadera
  6. Snyggt...min gullregn blommar inte i år och jag vet inte varför, medans grannens är hur fin som helst.

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert regn. Det står jag gärna under ;=)

    SvaraRadera
  8. Vackra är de och nu påminde du mig om att här i närheten finns ett sommarställe där man planterat massor med gullregn runt huset i skogen och det ser helt magnfikt ut när det blommar. Måste gå dit och kolla om det blommar nu.

    SvaraRadera
  9. "Han kom som en vind, vad bryr sig en vind om förbud...........
    En kväll i syrenernas tid och Gullregnens månad....."
    Ett par rader av Hjalmar Gullbergs vackra dikt "Kyssande vind".
    Margit

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.